

Creatief organiseren is (g)een kunst
Ik wens ieder team toe dat ze gaan ontdekken dat je je onderwijs zo kan organiseren dat er tijdwinst is door de kunstvakken te verbinden aan het bestaande onderwijs i.p.v. dat ze het gevoel hebben dat het er ook nog eens bij moet! Pas dan gaat een school doordrenk worden van mooi onderwijs waarbij de school ook direct uitstraalt dat het veel aan cultuureducatie doet als je binnen stapt.
Ik begeleid ieder team graag in dat proces. Vanuit de kwaliteiten en mogelijkheden van de leerkrachten!

Onderwijs coaching
Creatief coachen is altijd maatwerk.
Afhankelijk van de doelstelling van de directie of bestuur zal er creatief team/individuele coaching ingezet worden.
Teamleden die het even zwaar hebben, teams die graag nieuw leven in hun samenwerking willen blazen. Van wat kleinere probleempjes tot grotere problematieken, ik maak graag een plan.
Juist omdat ik zelf in het onderwijs werk, herken en erken ik heel wat processen. Vanuit de Hogeschool Rotterdam werk ik samen met besturen, directeuren, leerkrachten.

ICC draagvlak training
Deze training komt voort uit het DCL-traject, waarin het realiseren van de cultuurschool een belangrijke plaats inneemt. Jij hebt als ICC-er samen met je directie een visie ontwikkeld en een DCL-traject uitgezet en omschreven. Hoe kan je via de DCL-traject nu werkelijk in de klassen zien dat jullie een DCL-school aan het worden zijn? Krijg je te maken met weerstand? Waar komt die weerstand vandaan? Wat hebben je teamleden nodig? Hoe kan jij deze weerstand omzetten in positieve acties?
De rol van de ICC-er binnen de school is hierin belangrijk. De ICC-er dient niet alleen over coachvaardigheden te beschikken, maar weet deze in te zetten en af kunnen stemmen op de fase waarin een collega zich bevindt.
De totale training bestaat uit 3 bijeenkomsten waarin we met elkaar aan het werk gaan. Tijdens de bijeenkomsten worden theorie, technieken en modellen uitgelegd en geoefend

Eigen vaardigheid
Ontdek onder begeleiding je eigen creativiteit. Op basis van persoonlijke professionalisering laat deze cursus jou je eigen creativiteit weer helemaal opnieuw aanboren en ontwikkelen. Ervaring met beeldend werken is niet vereist. Je gaat technieken onderzoeken, materialen ontdekken en eigen werk maken, inclusief een eindwerk op doek. Je werken kunnen prima als voorbeeldlessen dienen.

Lessen basisonderwijs
Geïnspireerd op vele onderwerpen (zoals Cobra, Mondriaan, Gekke bekken maken is hip, stipt! bomen over bomen,) heb ik een aantal bestaande lespakketten ontwikkeld voor het PO.
Uiteraard kan ik ook lessen ontwikkelen die aansluiten op het onderwerp/thema van je onderwijs op ieder wenselijk moment.
Kijk rond naar het diverse programma onder meer informatie en durf ook te vragen naar specifieke onderwerpen als dat je wens is!

Gastdocent
U wilt graag een beeldend kunstenaar in de klas om het creatieve gedeelte te verzorgen tijdens een jubileumdag of creatieve week? Dan kom ik heel graag in uw klas les geven! Indien u een project speciaal voor uw school wilt dan ontwikkel ik deze graag uiteraard in samenspraak met U.
Ik ben gediplomeerd coach, beeldendkunstenaar, leerkracht primair onderwijs, docent beeldende vakken. Ervaring genoeg, een unieke combinatie!