ONDERWIJS coaching
Werken in het onderwijs met meer kracht, overtuiging, passie en plezier
Dynamiek van onderwijs is zo intens dat het goed is om soms samen bewust te zijn van deze taak
Procesgerichte didactiek
Van product naar proces!
Van Pinterest naar leerlijn
Wilt u af van allemaal dezelfde werkjes in de klas door de kinderen gemaakt? Van productie naar proces? Van pinterest naar kunstwerken met hoge kwalitievv creatieve invulling?
Moeite met het organiseren van je werk binnen het onderwijs. Laat staan creatieve vakken binnen je onderwijs geven. Deze cursus geeft je inzicht in je organisatie van je lessen met als specifiek uitgangspunt, winst behalen in je onderwijs door de beeldende vakken als verdieping te gaan zien. Niet meer bang zijn voor de speciale organisatie die daarbij komt kijken.
Een beeldende les starten en die binnen het uur organiseren en afronden is een klus op zich. Deze opfriscursus, geeft je voldoende tools om dat waar te maken in je groep, waarbij je ook nog eens onder begeleiding je eigen beeldende vaardigheden weer opvijzelt. Je maakt kleine werkjes als doorkijkjes naar je eigen lessen in de klas. Zo ontdek je hoe je je beeldende lessen nog beter kunt organiseren, zodat ze een volwaardige invulling van je beeldend onderwijs vormen. Daarnaast maken we samen de transfer naar andere vakken binnen je onderwijs en koppelen we die met je beeldend onderwijs.
Inclusief
4 bijeenkomsten
1 klassenbezoek
Benodigde (kunstzinnige) materialen
Deskundige begeleiding
Trainingsmomenten
Op afspraak
Teambijeenkomsten
Bouwvergaderingen
Kosten
Heel je schoolteam of een deel
Minimaal 6 personen
Locatie in mijn atelier of op school
€2000 voor de 4 bijeenkomsten
€100 euro p.p. per klassenbezoek.
Een frisse kijk op jezelf en de klas via co-teaching
Een vrij intensieve vorm van begeleiding tussen de coach en de leraar. De coaching is gericht op praktijksituaties op de werkvloer waarbij in dialoog wordt gezocht naar oplossingen voor vraag/probleemstukken waar de leraar tegen aanloopt
Observaties en een intensieve intake vormt altijd een onderdeel aan de start van het traject. Er is aandacht voor handelen, communiceren en klassenmanagement van de leraar en die van de coach. Juist het kijken naar elkaar en de dialoog daarin aan te gaan vormt dat er een inzicht verkregen wordt op de eigen competenties.
Uiteraard wordt bij aanvang van het traject de doelstelling door de leerkracht geformuleerd en de weg naar het behalen van het doel samen besproken.
Inclusief
Professionele begeleiding
Benodigde materialen
Coachingmoment
We kijken samen voor een passend moment
Op alle werkdagen van de week
Kosten
Intake is gratis
Coaching per uur €100
Draagvlak creëren
Speciaal voor icc-ers!
Als jij een nieuwe visie en beleid mag gaan uitzetten voor de komende jaren dan zul je je team mee moeten krijgen. Jij hoeft immers niet al het werk te doen. Je wilt graag dat jouw team immers net zo enthousiast is over jouw plannen als jijzelf. Maar hoe doe je dat? Hoe krijg je dat voor elkaar?
In de training ICC-XXL draagvlak ga je in 3 bijeenkomsten aan de slag met je coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken. Daarnaast nemen we je passies en visie door in de uitwisseling met andere ICC-ers. Waar zorg je voor aandacht, hoe doe je dat, hoe zorg je ervoor dat een op gezette tijden de focus ligt op cultuureducatie. Mag cultuureducatie het smeermiddel van je onderwijs zijn of misschien wel de grondlegger van je onderwijs?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Kom het leren in deze training
Inclusief
3 bijeenkomsten
3 uur
Benodigde (kunstzinnige) materialen
Deskundige begeleiding
Trainingsmomenten
Op afspraak
Bij een intermediair
Op locatie of in mijn atelier
Kosten
Start vanaf 6 personen
Maximaal 12 personen
Per trainingsgroep €1500 excl BTW
excl reiskosten
Professionele communicatie en creativiteit
Wanneer je als team wilt bouwen aan een professionelere wijze van communiceren, minder aannames, meer onderzoek, meer vragen en elkaar in je kracht zetten is dit de juiste training. Door creatieve procesgerichte didactiek te hanteren in de training ervaren leerkrachten direct hoe effectief de didactiek is en kan men direct starten met deze toe te passen. Daarnaast gaan communicatievaardigheden en ontwikkelen van procesgerichte didactiek hand in hand op een zeer praktische wijze!
Door communicatietechnieken te leren en deze concreet op casussen uit de praktijk te oefenen worden leerkrachten vaardiger in gespreksvoering met kinderen, ouders en collega’s. De rust en de efficiëntie die deze technieken brengen vormen een directe diepgang in het contact met de ander!
Door meer te luisteren en betere vragen te stellen komen er betere antwoorden, oplossingen en gerichte acties. Het trainen van deze technieken vormt dan ook een onderdeel van preventieve communicatie naar ouders toe.
Hetgeen essentieel is voor rust in de school en een goed contact met ouders.
Inclusief
Teambijeenkomsten op teamdagen
Benodigde (kunstzinnige) materialen
Deskundige begeleiding
Trainingsmomenten
Op afspraak
Teambijeenkomsten
Bouwvergaderingen
Kosten
Afhankelijk van het aantal bijeenkomsten en de omvang van de aanvraag.
Het blijft maatwerk in de samenstelling van de training
ICC-training nieuwe stijl ism KunstLOC
ICC-ers van een school mogen visie ontwikkelen op het gebied van cultuureducatie op hun school. Dat is lang niet altijd eenvoudig en makkelijk. Mooi is dat de provincies daar trainingen voor hebben. In samenwerking met Kunstloc heb ik een training ICC nieuwe stijl ontwikkeld. Nadruk ligt hier op de behoefte van de ICC-er mbt visieontwikkeling en beleidsplan schrijven ipv een papieren tijger te maken die in een lade verdwijnt. De Icc-er krijgt ook tools aangereikt om te werken aan een draagvlak binnen het team en zo direct zijn/haar visie te kunnen toetsen binnen het team. Als je weet wat het team wilt en wat jij wilt is het schrijven van een visie en beleidsplan voor de komende periode (men kiest zelf het termijn) veel gemakkelijker en haalbaarder.
Door de ICC-er in zijn kracht te zetten, zicht te geven op de eigen kwaliteiten, wensen en verlangens, open te staan voor nieuwe ontwikkelingen verandert de taakomschrijving van de icc-er. De ICC-er geeft veel meer vorm aan de eigen taak en invulling en laat zich minder leiden door verwachtingen, aannames rondom de taakinvulling.
Inschrijvingen voor deze trainingen kan via KunstLOC of via uw contactpersoon van uw provinciale instelling zoals Kunstgebouw (Provincie Zuid-Holland, Cultuurkwadrant (Provincie Zeeland) ect.
Inclusief
8 bijeenkomsten
3 uur
Benodigde (kunstzinnige) materialen
Mogelijkheid (voorkeur) 4 dagtrainingen
Trainingsmomenten
Op afspraak
In overleg met de intermediair en KunstLOC
Kosten
Aanmelden bij Kunstloc of je intermediair
Locatie: steeds op ene voor het onderwijs kunstzinnig inspirerende locatie
Aanvraag voor Onderwijscoaching
Submit your review | |
Wij hebben de coaching van Jacqueline als prettig en leerzaam ervaren.