ONDERWIJS coaching

Werken in het onderwijs met meer kracht, overtuiging, passie en plezier

Dynamiek van onderwijs is zo intens dat het goed is om soms samen bewust te zijn van deze taak

Een frisse kijken op jezelf en de klas via co-teaching

Een vrij intensieve vorm van begeleiding tussen de coach en de leraar. De coaching is gericht op praktijksituaties op de werkvloer waarbij in dialoog wordt gezocht naar oplossingen voor vraag/probleemstukken waar de leraar tegen aanloopt

Observaties en een intensief intake vormt altijd een onderdeel aan de start van het traject. Er is aandacht voor handelen, communiceren en klassenmanagement van de leraar en die van de coach. Juist het kijken naar elkaar en de dialoog daarin aan te gaan vormt een inzicht verkregen wordt op de eigen competenties.

Uiteraard wordt bij aanvang van het traject de doelstelling door de leerkracht geformuleerd en de weg naar het behalen van het doel samen besproken. Aangezien ik ook docent beeldend ben kan er gekozen worden om de doelen te formuleren op de volgende gebieden of een combinatie van diverse onderdelen:
1 Vakinhoud
2 Organisatie
3 Communicatie
4 Didactiek en pedagogiek
5 Creativiteit en inspiratie

Inclusief

Professionele begeleiding

Benodigde materialen

Coachingmoment

We kijken samen voor een passend moment

Op alle werkdagen van de week

Kosten

Intake is gratis

Coaching per uur €100

Professionele communicatie en creativiteit

   Wanneer je als team wilt bouwen aan een professionelere wijze van communiceren, minder aannames, meer onderzoek, meer vragen en elkaar in je krachtzetten is dit de juiste training. Door creatieve procesgerichte didactiek te hanteren in de training ervaren leerkrachten direct hoe effectief de didactiek is en kan men direct starten met deze toe te passen. Daarnaast gaan communicatievaardigheden en ontwikkelen van procesgerichte didactiek hand in hand op een zeer praktische wijze!

Door communicatietechnieken te leren en deze concreet op casussen uit de praktijk te oefenen worden leerkrachten vaardiger in gespreksvoering met kinderen, ouders en collega’s. De rust en de efficiëntie die deze technieken brengen vormen een directe diepgang in het contact met de ander!

Door meer te luisteren, betere vragen te stellen komen er betere antwoorden, oplossingen en gerichte acties. Het trainen van deze technieken vormen dan ook een onderdeel van preventieve communicatie naar ouders toe.
Hetgeen essentieel is voor rust in de school en een goed contact met ouders.

Inclusief

Teambijeenkomsten op teamdagen

Benodigde (kunstzinnige) materialen

Deskundige begeleiding

Trainingsmomenten

Op afspraak

Teambijeenkomsten

Bouwvergaderingen

Kosten

 Afhankelijk van het aantal bijeenkomsten en de omvang van de aanvraag.
Het blijft maatwerk in de samenstelling van de training

Creatieve Procesgerichte didactiek

Voorheen de training Creatief organiseren is (g)een kunst)

Wilt u af van allemaal dezelfde werkjes in de klas door de kinderen gemaakt? Van productie naar proces? Van pinterest naar kunstwerken met hoge kwaliteit creatieve invulling?

Moeite met het organiseren van je werk binnen het onderwijs. Laatst staan creatieve vakken binnen je onderwijs geven. Deze cursus geeft je inzicht in je organisatie van je lessen met als specifiek uitgangspunt, winst behalen in je onderwijs door de beeldende vakken als verdieping te gaan zien. Niet meer bang zijn voor de speciale organisatie die daar bij komt kijken.

Een beeldende les starten en die binnen het uur organiseren en afronden is een klus op zich.  Deze opfriscursus, geeft je voldoende tools om dat waar te maken in je groep, waarbij je ook nog eens onder begeleiding je eigen beeldende vaardigheden weer opvijzelt. Je maakt kleine werkjes als doorkijkjes naar je eigen lessen in de klas. Zo ontdek je hoe je je beeldende lessen nog beter kunt organiseren, zodat ze een volwaardige invulling van je beeldend onderwijs vormen. Daarnaast maken we samen de transfer naar andere vakken binnen je onderwijs en koppelen we die met je beeldend onderwijs.

Inclusief

4  bijeenkomsten

1 klassenbezoek

Benodigde (kunstzinnige) materialen

Deskundige begeleiding

Trainingsmomenten

Op afspraak

Teambijeenkomsten

Bouwvergaderingen

Kosten

6 –  10 pers. per groep

Locatie in mijn atelier of op school

 €2000 voor de 4 bijeenkomsten

 €100 euro p.p. per klassenbezoek.

Draagvlak creëren

Speciaal voor icc-ers!

Als jij een nieuw visie en beleid mag gaan uitzetten voor de komende jaren zul je je team mee moeten krijgen. Jij hoeft immers niet al het werk te doen. Je wilt graag dat jouw team immers net zo enthousiast is over jouw plannen als jijzelf. Maar hoe doe je dat? Hoe krijg je dat voor elkaar?

In de training ICC-XXL draagvlak ga je in 3 bijeenkomsten aan de slag met je coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken. Daarnaast nemen we je passies en visie door in de uitwisseling met andere ICC-ers. Waar zorg je voor aandacht, hoe doe je dat, hoe zorg je voor een op gezette tijden de focus ligt op cultuureducatie. Mag cultuureducatie het smeermiddel van je onderwijs zijn of misschien wel de grondlegger van je onderwijs?

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Kom het leren in deze training

Inclusief

3 bijeenkomsten

3 uur

Benodigde (kunstzinnige) materialen

Deskundige begeleiding

Trainingsmomenten

Op afspraak

Bij een intermediair

Op locatie of in mijn atelier

Kosten

Start vanaf 6 personen

Maximaal 12 personen

 Per trainingsgroep €1500 excl BTW

excl reiskosten

ICC-training nieuwe stijl ism KunstLOC

 ICC-ers van een school mogen visie ontwikkelen op het gebied van cultuureducatie op hun school. Dat is lang niet altijd eenvoudig en makkelijk. Mooi is dat de provincies daar trainingen voor hebben. In samenwerking met Kunstloc heb ik een training ICC nieuwe stijl ontwikkeld. Nadruk ligt hier op de behoefte van de ICC-er mbt visieontwikkeling en beleidsplan schrijven ipv een papierentijger te maken die in een lade verdwijnt. De Icc-er krijgt ook tools aangereikt om te werken aan draagvlak binnen het team en zo direct zijn/haar visie te kunnen toetsen binnen het team. Als je weet wat het team wilt en wat jij wilt is het schrijven van een visie en beleidsplan voor de komende periode (men kiest zelf het termijn) veel gemakkelijker en haalbaarder.

Door de ICC-er in zijn kracht te zetten, zicht te geven of de eigen kwaliteiten, wensen en verlangens, open te staan voor nieuwe ontwikkelingen verandert de taakomschrijving van de icc-er. De ICC-er geeft veel meer vorm aan de eigen taak en invulling en laat zich minder leiden door verwachtingen, aannames rondom de taakinvulling.

Inschrijvingen voor deze trainingen kan via KunstLOC of via uw contactpersoon van uw provinciale instelling zoals Kunstgebouw (Provincie Zuid-Holland, Cultuurkwadrant (Provincie Zeeland) ect.

Inclusief

8 bijeenkomsten

3 uur

Benodigde (kunstzinnige) materialen

Mogelijkheid (voorkeur) 4 dagtrainingen

Trainingsmomenten

Op afspraak

In overleg met de intermediair en KunstLOC

Kosten

Aanmelden bij je intermediair

Op een kunstzinnig inspirerende locatie steeds

Reviews

Met zeer veel wisselende oefeningen zorgen  Jacqueline en Bram voor een actieve doeltreffende bijeenkomst. ICC-ers kunnen de andere dag altijd direct met de materie aan de slag.

anoniem

ICC-er  was zó tevreden, enthousiast, gemotiveerd en te spreken over hoe de cursus nu gegeven wordt, dat het zo op maat is, confronterend/spiegelend en dat ze er zoveel aan heeft voor haar als persoon, als ICC’er en op deze manier ook voor het team van haar school.

Kristel van Lieshout, intermediair Plaza Cultura

Aanvraag voor Onderwijscoaching

Naam (verplicht)

E-mail adres (verplicht)

Telefoonnummer (graag)

Onderwijsinstelling (indien van toepassing)

Korte omschrijving van uw scholingsbehoefte

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

ONDERWIJScoaching
Average rating:  
 0 reviews